http://i1153.photobucket.com/albums/p517/tombirou_last/shop-cart-icon_zps99561490.png Punca Laptop Panas Dan Auto Shutdown :: Syawal Gajet http://i1153.photobucket.com/albums/p517/tombirou_last/shop-cart-icon_zps99561490.png

Review Cart.


Checkout Summary.

Total
Items:
> Total
Amount:
+ Delivery:+ Tax:= GRAND
TOTAL:

Send Order Pay with Paypal
View Cart () items.

Monday, July 7, 2014

Punca Laptop Panas Dan Auto Shutdown


Sila tinggalkan pandangan anda untuk kami baikpulih.

Punca Laptop Panas Dan Auto Shutdown 
CONTOH MOTHERBOARD ROSAK. SAMPAI BERBAU HANGIT

KAMI PERLU MENGANGTIKAN SEMULA SAMA ADA CHPSET ATAU MOTHERBOARD

Ada customer d0k tanya .. " kenapa saya guna laptop sy dalam 30 minit mcm tu, kadang2 shutdown sendiri ye..lepas tu panas sangt la".

klau kawan2 nk taw.. nie la salah satu punca dia .. Laptop nie dah 2-3 tahun x service dan CHIPSET dia dah TERBAKAR sebab PANAS sangat.. berhabuk sngt dah nie.. bayangkan lah hidung kita mcm nie.. agak2 mcm mana ye.. msti x leh nk brnyawa kan..mcm tu juga la dengn laptop kita ..

laptop nie kita kene service setiap tahun.. setahun je cuci.lebih2 lagi laptop ACER dan HP/Compaq. jgn tunggu lama2.. nant klau dah terbakar motherboard MENYESAL sbb nk repair dia tu ambik masa dan kos (leps nie klau rosak jgn dk tnya la sebb apa lmbat siap ye, nak repair motherboard tu bukan mudah yee) ..hehe..

kenapa perlu cuci setiap tahun?? kenapa?? kenapa??

1- utk bersihkan habuk.
2- elakkan kepanasan terlampau
3- tukar thermal paste/ thermal pad
4- utk pastikan semut tidak buat sarang dalam laptop

Apabila MOTHERBOARD dan TERBAKAR akan terjadi maka berlakulah prkara2 yg kita tidak inginkan..

1- can't on
2- boleh on tpi x keluar gambar
3- gambar bergegar2
4- auto shutdown

TAHUKAH ANDA KEPANASAN TERLAMPAU JUGA BOLEH MENYEBABKAN KOMPENEN LAIN MENGALAMI KEROSAKKAN
SEPERTI

-keyboard
-hardisk
-RAM
-Skrin
-DVD
-USB not reconize
-VGA port 
dan lain2 lagi ....  

s0.. Jangan lupa, rajin2 la servis laptop anda yee :)

Any question about gajet can contct our staff by inbox page.
Sebarang pertanyaan atau tempahan boleh
PM --> www.facebook.com/messages/jerseylatestshop
atau personal adviser,
Sms wechat whatsapp
Syawal - 0125462297
Pelbagai jenis aksesori gajet lain juga ada!

Like and share.

About Me

My photo

Mohd Syawalludin Bin Mohd Jamil. Kawan-kawan panggil syawal. Syawal adalah salah satu bulan yang terdapat dalam kalender Islam. Syawal bermaksud hari kemenangan dan kegembiraan. jadi sesiapa yang berkawan dengan syawal mesti kena gembira. Sk Sri Perdana, Kolej Sultan Abdul Hamid, UUM Sarjana Muda Kewangan. Urus wang gaya Nabi Yusuf dan berniaga seperti Nabi Muhammad. Sukakan sesuatu yang baru.
Powered by Blogger.